fbpx

קרן אור – סוכנות לביטוח פנסיוני

ביטוח פנסיה חובה לעצמאים

פנסיה חובה לעצמאים

במהלך שנת 2017 נכנס לתוקף חוק פנסיה חובה לעצמאים, החוק אשר מחייב עצמאים להפריש חלק מהכנסותיהם לטובת חיסכון פנסיוני. לכאורה, זה מצוין, המדינה דואגת להבטיח שגם העצמאים שהיו עלולים שלא לחסוך לעת פרישתם לגמלאות יעשו זאת. אבל, מאידך, היא כופה על העצמאים את תשלום ביטוח החובה באמצעות סנקציות, כדוגמת אותו קנס שיוטל על עצמאים שלא יפקידו את הסכומים בהם נוקב החוק. כמו בכל נושא, גם בתחום ביטוח פנסיה חובה לעצמאים, המציאות מורכבת מעט יותר ממה שניתן לראות במבט ראשון וחטוף.

מדוע משתלם לעצמאים לעשות ביטוח פנסיה חובה?

יתרונותיה פוליסת הביטוח מתמקדת בשני נושאים עיקריים – החופש מדאגה לעתיד + ההטבות המוענקות לחוסך במיסוי. כידוע, אחד המניעים שהובילו לחוק פנסיה חובה לעצמאים, הוא צורך בעידוד של בעלי עסקים – עצמאים לחסוך לעת הפרישה. מכאן, נובע גם יתרונה השני והמשמעותי של הפקדת החובה – העובדה כי היא מלווה בהטבות מס משמעותיות, מהם תוכלו ליהנות, כל עוד לא תמשכו את כספי הביטוח לפני הגיעכם לגיל הפרישה!

מהן נקודות האור בעניין?

ראשית, ההפרשה הפנסיונית של עצמאי מתחלקת כך ש-2/3 מהכספים מופרשים לטובת תגמולים​​ ואילו השליש הנוסף מופרש לטובת סיוע במצב ​​אבטלה. מה שאומר, שלמעשה, ניתן למשוך חלק מהכסף במצב של אבטלה ואין צורך להמתין עד לגיל הפרישה.

שנית, ביטוח פנסיה חובה לעצמאים היא המוצר היחיד שבגינו נותנת המדינה הטבות מס למפקידים (בתנאי שיעשו זאת לפני תום שנת המס שבעבורה מופקד הכסף). כלומר, אתם גם חוסכים וגם נהנים מהטבת מס של 16.5% מההפקדות לקרן הפנסיה (עד לסכום שנתי של 34,848 ₪).

 

כך שאיך שלא תסתכלו על זה, בשורה התחתונה, מדובר בדרך הטובה והמשתלמת ביותר עבורכם לרכוש ביטוח חיים וביטוח אבדן כושר עבודה!

 

פוליסת פנסיה חובה לעצמאים עושים בקרן אור – סוכנות לביטוח פנסיוני

יתרונה הגדול של קרן אור – סוכנות לביטוח פנסיוני על סוכנויות ביטוח אחרות הוא בניסיונה העשיר בפוליסות ביטוח לשכירים ולעצמאים, הן בתחום ביטוחי הפרט והן בתחום קרנות הפנסיה. קרן אור עובדת עם מיטב חברות הביטוח ובתי ההשקעות, כך שבזכות אנשי המקצוע המסורים שלנו תוכלו ליהנות מליווי מקצועי אישי צמוד, וכמובן, גם מפוליסת ביטוח פנסיה לעצמאים בדמי ניהול נוחים ומהמשתלמים בתחום!

 

השאירו פרטים